poniedziałek, 20 marca 2017

zgoda

Mi przeszkadzają drzewa na końcu drogi (bo mam działkę dalej i utrudniają dojazd). Ale jestem prawie pewien, że jak wytnę, to zawiadomią organy o kradzieży. I jeszcze inny temat - co do zgód na media, to mieliśmy zgodę na innej działce sąsiada, do puszczenia kabli jego działką. PGE powiedziało, że możemy sobie w buty to włożyć. Oni mają swoje (jak wyżej widać) procedury. I inny temat - nie dalej jak dzisiaj ze skrzynki wyjąłem takie pismo. Sytuacja jest bardziej pokręcona, niż myślisz. Trzeba rozróżnić korzystanie rzeczy, czynności zwykłego zarządu i przekraczające zwykły zarząd. A to, wbrew pozorom, nie jest takie oczywiste i sądy dosyć uznaniowo je kwalifikują. Np. SN stwierdził w uchwale III CZP 18/02: "Instalowanie kanalizacji sanitarnej, klimatyzacja warszawa montaż opadowej i wodociągu na nieruchomości, będącej przedmiotem współwłasności, może mieścić się w ramach zwykłego zarządu, jeżeli nieruchomość służy współwłaścicielom wyłącznie do ułatwienia korzystania z innych nieruchomości (wspólna droga),ale jaki to ma związek z pytaniem 1 postu. zapytał chłopak, czy sąsiad się musi dołożyć. nie musi. nawet może zabronić. tylko co to za sąsiad i kto komu zabroni zrobienia czegoś "dobrego" dla drogi ? z mediami to już inna kwestia, musisz mieć na papierze zgody. ja takie zgody pozbierałem przed zakupem działki. wystarczyło do prądu, gazu, wody i kanalizacji. a jak ktoś nie chce Ci dać zgody na media, to w sądzie masz 100% wygrane. Różnica jest taka ze pytający nie jest jedynym właścicielem tej drogi i wszystko co dzieje się z tą drogą jest zależne od woli reszty właścicieli .. Tak samo u Ciebie ... Jak wykonałeś SAMOWOLNIE i bez zgody innych właścicieli drogi jakieś zmiany / przeróbki to inni właściciele mogą spokojnie do sądu i link sąd nakaże CI przywócenie stanu poprzedniego i jeszcze zapłącisz karę za SAMOWOLĘ .. Ja mam przy działce drogę "gminą" i nie mogę jej utwardzić bez zgody gminy jestem współwłaścicielem drogi prywatnej - działki, która została wydzielona i nadano jej status drogi dojazdowej. prywatnej. żartujesz, że jak zamówiłem sobie wywrotkę podłoża, utwardziłem i zrobiłem "cacy" to mnie sąsiad poda do sądu ? Mam taki wpływ, że właściciel ma obowiazek utrzymać ją drożną (np wyciąć drzewa, nie może zaorać czy pozbawic możliwości otwarcia szlabanu). A jak jestem współwłaścicielem, to muszę wszystkich pozostałych prosić o zgodę na wyciecie drzew. I takq MI mnie czeka, jak nowy właściciel ogrodzi swoją działkę którą w tej chwili omijam drzewa rosnace na całej szerokosci drogi. Drzewa przeszkadzają tylko mi. Reszta współwłaścicieli będzie się cieszyła, bo zmniejszy się ruch na drodze. z jakimi ludźmi wy żyjecie... a jak masz służebność to niby masz wpływ na to, co dzieje się na drodze ? a wymieniona na wstępie inwestycja ma na celu zwiększenie użyteczności jednej z nich. "

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz